Hierboven vind je een borstvullende videogids over de tabata-intervallen die je op dag vier zult doen. Maar voordat je eraan vast komt te zitten, ga je een behoorlijk serieuze deadlifting doen. Deze klassieke samengestelde beweging is een favoriet van MF – hij werkt alles, van je bilspieren en hamstrings tot je grip. Het zal ook een enorme hormoonreactie uitlokken vanwege de enorme hoeveelheid gewicht die je kunt tillen.
 
‘Als je onderrug rond wordt terwijl je deadlift, dan is het gewicht te zwaar of is de onderrug zelf is te zwak om een ​​goede neutrale wervelkolom te behouden ‘, zegt kracht- en conditioneringscoach Zach Even-Esh. ‘Als de reguliere versie je te veel in elkaar slaat, kun je overschakelen naar de trap bar deadlift of Zercher squats, die niet zo zwaar zijn voor de onderrug.’
 
‘Houd in gedachten dat de deadlift hoeft niet op dezelfde manier te worden aangevallen als de andere bewegingen om resultaten te krijgen. Zorg ervoor dat je een paar kwaliteitssets van drie tot zes herhalingen doet, maar laat iets in de tank – je hoeft jezelf niet kreupel te maken om het voordeel te krijgen. ‘ Als je meer deadlift-tips wilt, bekijk dan onze gids over deadlifts.

Hoe de training te doen

Als je al redelijk goed bent in deadlifts, probeer dan tussen drie en vijf warm te doen. -up sets, en doe dan drie serieuze sets (of ‘werksets’) met een gewicht dat je zelfs voor een laag aantal herhalingen uitdaagt. ‘Lifters met minder ervaring zouden veel meer volume moeten doen om spierkracht te krijgen, dus ik zou mikken op lichtere gewichten en hogere herhalingen. Het is als een auto-motor: je moet de motor groter maken voordat je hem kunt opdrijven, want als de motor klein is, kun je echt niets doen ”, zegt Even-Esh.

Als je klaar bent de deadlifts, blijf vastzitten in de tabata-intervallen. Aërobe training met hoge intensiteit, zoals deze, kan zowel de aerobe als de anaerobe capaciteit verbeteren. ‘Als ik andere mensen train, zal ik veel Tabata-intervallen gebruiken’, zegt Even-Esh. ‘Doe 20 seconden van een enkele oefening en tien seconden rust, acht keer herhaald. Dit duurt slechts 16 minuten, maar laat je gebakken achter. ’

Leave a comment