Iedereen heeft weleens zoete trek, het soort zoet waar geen stuk fruit tegenop kan. Niet zonder een beetje hulp, tenminste. Daarom neem ik geregeld een Okinawa Chocolade Bananen Smoothie. En geloof me, hij smaakt nog lekkerder dan dat-ie eruitziet op de foto. Deze smoothie is niet alleen heel erg lekker, maar bevat ook vezels en vitamine B6. Vezels zorgen voor een verzadigd gevoel en ondersteunen de spijsvertering, terwijl vitamine B6 een positieve invloed heeft op de stofwisseling. Je kunt de amandelmelk eventueel vervangen door sojamelk, maar dan moet je er wel 50 calorieën bij optellen. Daar krijg je echter de gezondheidsvoordelen van soja voor terug!

Okinawa Chocolade Bananen Smoothie

Bereidingstijd 10 minutes
Porties 1 Persoon
Calorieen 181 kcal

Ingredienten

  • 200 ml Amandelmelk
  • 1 Banaan
  • 2 eetlepels Cacaopoeder
  • 1 snufje kaneelpoeder voor de garnering

Instructies

  1. Snijd de banaan in plakjes en leg deze in een zakje een half uurtje in de vriezer.

  2. Giet de amandelmelk in de blender en voeg hier de bevroren banaan en de eetlepels cacaopoeder aan toe.

  3. Laat de blender 5-10 minuten zijn werk doen.

  4. Giet de Okinawa Chocolade Bananen Smoothie in een hoog glas en garneer hem met een snufje kaneel of cacao. Geniet ervan!

Leave a comment