De meeste recepten met gebakken appelen bevatten veel geraffineerde suikers. Dat is erg lekker, maar niet zo gezond. Daarom kies ik liever voor dit recept waarbij de appel gezoet wordt door dadels. Bovendien is de toevoeging van walnoten en blauwe bessen vanwege de gezonde eigenschappen heel bewust gekozen. Okinawa Gebakken Appelen zijn een verantwoorde keuze als nagerecht. Of wanneer je eens iets lekkers wilt bij de koffie dat toch gezond is.

Okinawa Gebakken Appelen

Gang Hoofdmaaltijd
Keuken Okinawa
Bereidingstijd 10 minutes
Kooktijd 30 minutes
Totaal Tijd 40 minutes
Porties 4 personen
Calorieen 170 kcal

Ingredienten

  • 4 appels
  • 8 dadels
  • 4 eetlepels walnoten
  • 4 eetlepels blauwe bessen
  • 1 theelepel kaneel

Instructies

  1. Verwarm de oven voor op 220 graden (200 graden bij een heteluchtoven).

  2. Snijd het kapje van de appels en verwijder het klokhuis.

  3. Maak de vulling door de dadels, de walnoten en het kaneel te mixen in de blender. Maak het mengsel niet te fijn, de walnoten moeten nog steeds herkenbaar zijn.

  4. Maak de vulling door de dadels, de walnoten en het kaneel te mixen in de blender. Maak het mengsel niet te fijn, de walnoten moeten nog steeds herkenbaar zijn.

  5. Bak de appels op een bakplaat bekleed met bakpapier gedurende circa 30 minuten. 

  6. Serveer de Okinawa Gebakken Appelen met blauwe bessen. Eet smakelijk!

Leave a comment