Deze smoothie is – ondanks het relatief hoge aantal calorieën – supergezond! Dat komt onder andere door de toevoeging van avocado die verantwoordelijk is voor een grote hoeveelheid gezonde vetten, vezels en antioxidanten. De spinazie levert een flinke hoeveelheid ijzer waardoor je – net als Popeye – weer op krachten komt. Groene bladgroenten staan sowieso bekend om hun goede eigenschappen waarmee we het lichaam lang gezond kunnen houden. Begin je dag dus goed met een supergezonde Okinawa Groene Smoothie!

Okinawa Groene Smoothie

Gang lunch, Ontbijt, Smoothie
Keuken Okinawa
Bereidingstijd 10 minutes
Kooktijd 30 minutes
Totaal Tijd 40 minutes
Porties 1 Persoon
Calorieen 260 kcal

Ingredienten

  • 75 gram Verse Spinazie
  • 1 Banaan
  • 1/2 Avocado
  • 100 ml Sojamelk

Instructies

  1. Snijd de banaan in plakken en leg deze voor minimaal 30 minuten in de vriezer.

  2. Giet de sojamelk in de blender en voeg de spinazie, de halve avocado en de bevroren plakjes banaan toe. Laat de blender zijn werk doen totdat de smoothie een glad mengsel vormt.

  3. Serveer de Okinawa Groene Smoothie in een hoog glas. Geniet ervan!

Leave a comment