Ik start mijn dag graag met een stevig ontbijt. Het ontbijt wordt niet voor niets de belangrijkste maaltijd van de dag genoemd. Door te ontbijten breng je de motor van je spijsvertering op gang. Ik eet ’s morgens graag havermout, omdat ik dan een goede bodem heb waar ik uren op kan teren. Deze Okinawa Havermout met abrikozen, rozijnen en cashewnoten is een echte aanrader voor wie van een stevig ontbijt houdt dat bomvol goede voedingsstoffen zit. In dit recept is natuurlijk geen suiker gebruikt, de gedroogde vruchten zorgen voor een zoet accent. Eet je de havermout toch liever gezoet? Kies dan liever voor stevia dan voor een andere zoetstof.

Okinawa Havermout rozijnen cashews

Gang Breakfast
Keuken Okinawa
Bereidingstijd 20 minutes
Porties 1 personen
Calorieen 310 kcal

Ingredienten

  • 200 ml amandelmelk
  • 50 gram havermout
  • Een handje gedroogde abrikozen, rozijnen en ongezouten cashewnoten

Instructies

  1. Wel de gedroogde vruchten in een bakje warm water. 

  2. Breng de sojamelk aan de kook.

  3. Voeg de havermout toe aan laat dit circa 15 minuten koken. Blijf er wel bij en roer de havermout regelmatig, want het brandt gemakkelijk aan. 

  4. Schenk de havermout in de kom. Bestrooi de havermout met de gewelde abrikozen en rozijnen. Voeg tot slot de cashewnoten toe.

  5. De Okinawa Havermout met abrikozen, rozijnen en cashewnoten kan direct gegeten worden. Eet smakelijk!

Leave a comment