Het is ideaal om een notenmix in huis te hebben. Je kunt deze (rauwe) noten en zaden bewaren in een (weck)pot en gebruiken wanneer je wilt. Je kunt ze toevoegen aan havermout en salades, of eten als tussendoortje. Deze Okinawa Notenmix zit boordevol mineralen en vezels, onmisbare rijke voedingsstoffen voor een gezond lichaam. Hieronder vind je het recept voor 1 persoon. Om een voorraad samen te stellen gebruik je 50-75 gram van elk ingrediënt. Deze notenmix is een basisrecept, je kunt natuurlijk eindeloos variëren in de soorten noten en zaden die je gebruikt. Zo stel je zelf jouw favoriete mix samen.

Okinawa Notenmix

Gang Snack
Keuken Okinawa
Bereidingstijd 5 minutes
Porties 1 personen
Calorieen 320 kcal

Ingredienten

Een klein handje:

  • Pompoenpitten
  • Goji bessen
  • Inca bessen
  • Moerbeien
  • Amandelen
  • Kokosvlokken

Instructies

  1. Meng de rauwe noten en zaden door elkaar en garneer deze met kokosvlokken.

  2. Rooster de noten en zaden met een eetlepel olijfolie 15-20 op 175 graden voor een lekkere roostersmaak.

  3. Voeg ook eens gedroogde abrikozen, pruimen en rozijnen toe voor een zoet accent.

Leave a comment