Wauw! Gezonde Chips? Wij kunnen er maar geen genoeg van krijgen. Bij deze zoete aardappel chips hoef je je niet slecht te voelen dat je teveel ongezonde vetten naar binnen krijgt. De Okinawa Zoete Aardappel Chips wordt gemaakt met olijf olie en wordt gebakken in de oven. Hierdoor is het vele malen gezonder dan de ongezonde chips die je in de winkel koopt.

Okinawa Zoete Aardappel Chips

Gang Snack
Keuken Okinawa
Bereidingstijd 10 minutes
Kooktijd 20 minutes
Totaal Tijd 30 minutes
Porties 10 porties
Calorieen 138 kcal

Ingredienten

  • 700 gram zoete aardappel
  • 80 ml olijf olie
  • Zout naar smaak

Instructies

  1. Verwarm de oven voor op 205°C en plaats bakpapier op de bakplaten. 

  2. Was de zoete aardappelen en droog deze goed. Snij ze met een aardappel schilmesje of een slicer zo dun mogelijk. Je zou dit ook met een mes kunnen doen, maar dat neemt uiteraard meer tijd in beslag. 

  3. Plaats alle schijfjes in een grote kom en schenk de olijf olie erover. Roer deze nu voorzichtig om, let op dat je ze niet per ongeluk breekt. Leg nu alle zoete aardappel rondjes op de bakplaten.

  4. bestrooi de Okinawa Zoete Aardappel Chips met het zout en bak ze voor 20 – 25 minuten in de oven, totdat ze mooi goudbruin zijn. Verwijder de chips uit de oven en laat ze voor 5 minuten afkoelen. Als enkelen nog zacht zijn in het midden, kan je ze nog even terug in de oven plaatsen. 

  5. Plaats de Okinawa Zoete Aardappel Chips in een mooie kom en geniet ervan!

Tip:

  1. Bewaar de Chips in de een luchtdichte zak, zodat ‘ie extra lang lekker blijft. 

Leave a comment